Uređenje ugostiteljskih objekata


Već na prvi pogled i usporedbu ugostiteljskih objekata danas i nekad uočljive su velike razlike. Današnji lokali izgledaju kao da smo premjestili svoj dnevni boravak u izlog, na ulicu. Zapravo je to bio normalan razvoj događaja.

Promjenio se dosta način i ritam života. Vrlo često ljudi odlaze ujutro na posao, nakon posla obave neko druženje i /ili poslovni ručak i navečer dolaze doma.

U sve većoj užurbanosti u kojoj živimo, trenutke koje odvojimo za opuštanje i druženje sa dragim ljudima, želimo provesti što bolje, ljepše, ugodnije. Pri tome, naravno igra veliku ulogu odabir kafića ili restorana u koji rado svratimo na opuštanje s prijateljima ili obitelji.


Interijeri restorana i kafića sve više nalikuju stambenim interijerima i poprimaju udobnost koju nam isti pružaju. Jednostavno su vlasnici ugostiteljskih objekata prepoznali važnost uređenja interijera i te investicije im se višestruko isplate.

Sve je više investitora koji uređenje poslovnog prostora smatraju dobrim ulaganjem. Isplatit će se brže nego očekujete jer ljudi danas jednostavno više cijene svoje slobodno vrijeme i pomno biraju gdje će potrošiti svoj novac i kome će pokloniti svoje povjerenje. To su prvenstveno ugostiteljski objekti sa pomno uređenim interijerom (naravno i uslugom).


Izdvojili bi nekoliko bitnih stvari kod uređenja lokala:
- najvažnije je prilagoditi stil i način uređenja ciljanim gostima
- udobnost stolica/foteljia i sjedećih garnitura
- jednostavan način održavanja namješaja, tako da uvijek bude čisto
– uređenje i održavanje sanitarnog čvora od iznimne je važnosti (sitnice poput kreme za ruke, mirisnog cijeća, lijepog ogledala, ugrađene posude za otpatke i sl.)


Prednost dajemo materijalima sa kojih se lako uklanjau mrlje. Na taj način će lokal uvijek izgledati lijepo i uredno. Promjene, koje gosti očekuju da se naprave s vremena na vrijeme, mogu se izvesti na način da se pretapecira nekoliko stolaca u efektnu drugu boju ili u neki zanimljivi dezen. Njima se potom mogu prilagoditi nekoliko jastučića, nova vaza, slika i sl.

Sa par poteza, koji ne trebaju biti velika investicija se može uvijek unijeti dašak promjene i noviteta.

Važno je da su stolovi dovoljno udaljeni jedan od drugog, da gosti imaju privatnost i konobari nesmetan prolaz. Sve više se uređuju kvartovski kafići.


Zavjese također igraju veliku ulogu kod uređenja lokala. Na jednaki način se biraju i uklapaju u prostor kao da se radi o stambenom interijeru. One daju zadnji štih uređenju interijera lokala, zaokruže cijelu priču i pretvore interijer lokala u ugodno mjesto za druženje, „kao kod kuće“.

U turističkoj zemlji kao što je Hrvatska, važno je kako izgleda svako mjesto. Svi žele predstojeću turističku sezonu iskoristiti na najbolji mogući način. No i bez turističke sezone, važno je dobro poslovati.


Često gledate kako jedan ugostiteljski objekt ima promet po nekoliko puta veći od drugog i pitate se zašto? Danas nije bitna samo kvaliteta kave ili usluge koje nudite već i prostor u kojem boravite. Nakon posla i očekivanja godišnjeg odmora, građani se želi priuštiti samo najbolje.

Cijena kave u većini ugostiteljskih objekata je slična ili gotovo ista, stoga se ugostitelji koji žele biti uspješni moraju prilagođavati željama klijenata i urediti svoj prostor na primjeren način. Svaki prostor treba imati „dušu“ kako bi se gosti vratili.

Zadovoljni osmijesi i vraćanje gostiju bitne su komponente svakom pravom ugostitelju. Postanite i Vi jedan od njih.


Sve više lokala ima poseban kutak za djecu. Neki ih smještaju u sam centar objekta, tako da roditeljima budu vidljivi iz svakog dijela. Druga varijanta je da dječji kutak bude smješten u posebnom dijelu lokala. U svakom slučaju, o djeci treba voditi brigu prilikom uređivanja ugostiteljskog objekta.

Ovisno o tipu lokala, dobro je postaviti dječje foteljica i stolove, pripremiti bojanki, video- igrica i sl.

Razlog je jednostavan – što se klincima omogući da provedu zanimljivije trenutke, roditelji će biti opušteniji, više će uživati u Vašem lokalu i rado će se u njega vraćati. A djeca rastu jako brzo i imate nove generacije vjernih klijenata.

Rasvjeta je izuzetno bitna i igra veliku ulogu kod uređenja lokala. I taj segment je dosta ugostitelja počelo prepoznavati. Od visilica koje djeluju vrlo efektno i fokus su u prostoru, preko ugradbene rasvjete i led traka u boji sa kojima se postižu zanimljivi efekti.


Trend je i unošenje zelenila u interijer. Osim što kisikom obogaćuju prostor u kojem boravimo, biljke djeluju izuzetno opuštajuće.

Stropovi od nedavno postaju dosta atraktivni u našim lokalima. Unosi se dinamičnost u prostor; dodatna ‘ploha’ za dizajniranje interijera koja je bila nedovoljno iskorištena.


Drago nam je da sve više ljudi prepoznaje važnost i značaj izrade projekta interijera, 3D vizualizacije. S obzirom na količinu i raznolikost ponuda za uređenje i opremanje interijera, te ograničeno vrijeme sa kojim raspolažemo, lako se „pogubiti“, teško je donijeti ispravnu odluku za odabir najpovoljnijeg, najljepšeg, najfunkcionalnijeg namještaja i sl. Dosta ljudi ne može zamisliti niti predočiti kako će, u njihovom prostoru, izgledati pojedini komad namještaja. Nastojeći uštediti na dizajnu interijera, zapravo prođu skuplje odabirom neodgovarajućeg namještaja.


Raduje nas da nam se sve više ljudi obraća sa punim povjerenjem. Najbolje rezultate ostvarujemo kad se jasno definira projektni zadatak. Od određivanja ciljanih klijenata, stila uređenja do okvirnog proračuna. Naš zadatak je uskladiti estetski, funkcionalno i financijski želje investitora, zadane elemente u interijeru sa pravilima struke. Napraviti u okviru zadanog budžeta najoptimalnije rješenje. Napraviti ugodan interijer za goste, te lokal koji će investitoru omogućiti dobar prihod. Interijer lokala treba biti uređen i osmišljen na način da se gost osjeća ugodno, te da ‘sam’ poželi delicije restorana, kolače, vino, kavu i sl.


Dizajn interijera je nešto što treba svakome od nas. To nam čini život lakšim, a prostor u kojem boravimo i radimo ugodnijim.

Za nas je svaki projekt novi izazov. Dok stvaramo novu ideju i pretvaramo je u stvarnost uživamo i radujemo se zajedno sa investitorom.


Kao što bi bilo dobro da u svemu u životu polazimo od sebe, tako vrijedi i kod uređenja lokala. Vjerujem da svaki vlasnik lokala, ne može pogriješiti ako se prema svojim gostima odnosi kao što bi volio da se drugi odnose prema njemu, ako uređuje lokal u kojem bi se i on kao gost osjećao ugodno…Ta energija se jednostavno osjeti i gosti se u takav lokal uvijek rado vraćaju.